Annikasiri Årskrönika 2014

 
Arrangera
  • Veronika och jag bjöd Gudrun Schyman. Det kom 300 personer.
  • Ansvarade för en bokcirkel under vårterminen.
  • Cykelsemester för tre på Bornholm, en vandring för fyra på
    Österlen och en helg för tre på Runnö.
  • Syskondagarna i Möckhult.
  • 25-årskalas i Möckhult.
Inte hänt förut
  • köpte SJ första klass
  • planerade och renoverade delar av en glasveranda, inklusive glasbyte.
  • försökte börja dricka kaffe inför min 25-årsdag (peakade vid
    att jag nån gång koka kaffe när jag var själv sen föll det platt).
  • prenumererat på Svensk damtidning (present).
  • åkt utförsskidor.
  • prövade rullskidor.
  • basta innan simning.
  • första utbildningsrelevanta jobbet: sommarnotarie.
  • sprang ett 7-milspass.
  • åt värktabletter (ett stort steg för mig).
  • var med i ett demonstrationståg.
  • började köpa tuggumi.
  • fick ett stipendium på 10 000 kr.
  • gick ut på klubb (fast på morgonen).
Dumt men blev bra
  • Anton och jag sprang 7 mil, Helsingborg - Lund i slutet av mars.
    Det blev för mycket för vänsterknät. Sen dess har jag inte kunnat
    springa.
  • Jag fick tid till att reflektera, tid för att läsa massor av bra böcker,
    tid till att spela cello, så pass så att jag vågade (med min bror på
    första stämman) spela på ett bröllop.
Upplevelser
  • Livet är en Schlager-musikalen.
  • Kristina från Duvemåla.
  • Skidsemester i Trysil, woooow!!
  • Att ha ett så välstädat rum, jag har inspirerats och förändrats.
Viktiga upptäckter
  • Lena Andersson.
  • Mellanmålet i mixern: 1 avocado, 1 frusen banan, kakao och honung.
Jag har kollat igenom inläggen från det senaste året. Så många fina stunder
med lundafamilen och vilken otrolig sommar, se t.ex. ett, två, tre.
Starten på året, med "veckans skänk eller släng" gillade jag mycket. Det var
bra för tankar kring konsumtion m.m. Annars har det tyvärr inte varit lika
mycket tid för reflektion det här året som tidigare. Examensarbete med
jobb, visserligen mycket roligt, vid sidan av. Kanske har jag också påverkats
av att inte kunna rensa tankarna med löpturer. Var det det som gjorde att
jag var så lättretad över julen? Den som inte blev riktigt som jag tänkt mig.
Skönt att året fick avslutas med en rolig semester i Göteborg.
Jag önskar att jag kände mig sådär barnsligt taggad och nyfiken inför år
2015, men jag känner mig lite avvaktande. Kanske för att jag närmar mig
ett uppbrott. Utbildningen är snart klar. Jag tänker att jag vill flytta från Lund,
men har ingen tanke på var. Framtiden skulle kunna vara spännande, men i
jämförelse med vänner och bekanta som t.ex. är gifta, kan framtiden snarare
kännas läskig. Vart ska jag. Jag, jag, jag, ta vägen? Kanske är det för
att jag sagt åt mig själv lite för ofta att jag inte ska dagdrömma så mycket.
Jag som älskar dagdrömmarna.
Sammanfattningsvis har det iallafall varit ett otroligt bra, roligt och
utvecklande år. Jag hoppas att även 2015 kommer att bli det.
 
Nyårslöften
  1. Inte handla på HM
    (bara i så fall second hand, mer om detta nån annan gång)
  2. Skriva en låt
    (dags att sätta lite press på sig själv)
 
Hej 2015. Då 2014.
 
 
 
 
 

Kommentarer
k

Hjärta <3

2015-01-09, 08:44:52

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: