Slutrapport

Så har det äntligen blivit dags för slutrapporten för mina vårlöften.
Kategori: vårlöften.
 
1. Jag bestämde mig för att handla mer ekologiskt. Det gick rätt bra.
Dyrt med värt.
 
2. Jag skulle testa något nytt en gång i veckan. Om det så var lekklubben,
gå i demonstrationståg, dricka te med koppen i höger hand, börja dagen
med tända ljus och bokläsning i sängen, pröva lapsang te... ja det var
en utmaning. Många veckor glömde jag helt bort detta inspirerande löfte.
 
3. Sen har vi favoritlöftet. Skänka eller slänga 1 sak om dagen. De dagar
jag handlade blev det en extra sak. Det som förvånar mig mest är att det
aldrig nådda stadiet att det "sved", hur mycket onödiga grejer har man då?
 
 
Nu är sommaren här, men kategorin kommer att få minst ett inlägg till.
Tre källor: Fredrik Lindströms vinterprat från i år, Nina Björks "Lyckliga
i alla sina dagar" och Stellan Tengroths "Tillväxt till döds", ledde mig
fram till fenomenet "100-things-challenge". Jag skulle inte själv vilja
leva så. Inte just nu iallafall. Det finns alltså människor som bara äger
100 saker. Vad jag dock vill göra är att skriva en lista på 100 saker.
När den är klar så ska ni få se.

Nu är jag hos morfar. Vi har sagt godnatt och jag ska la snart släcka
lampan.

Godnatt på er!
 
 
 

Kommentarer
k

en skänk-och-släng-utställning! snygga fotografier, puss

Svar: tack kakansson! (Kakansson är sommarpratare förresten)
Annika

2014-06-04, 22:09:02

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: