Förfest

Sommarlovet håller på att gå mot sitt slut.
Nästa måndag börjar jag sommarjobbet på Malmö Tingsrätt.

Ariana Grande, Iggy Azalea - Problem 
Linnea Henriksson - Aldrig Blekna

Veckorna på landet har varit fantastiska.
Jag har arbetat mycket fysiskt, badat, fnissat, tränat på att dricka kaffe, lyssnat på P1,
sovit alldeles för lite (så ljust på mornarna), njutit av naturen, hoppat upp och ner,
undrat, kramat, fikat, uppskattat Linnea Henriksson väldigt mycket, älskat landet.

Det sköna med att arbeta fysiskt är det fysiska gensvaret, det fysiska resultatet
som kan uppfattas med blotta ögat.
Det har hänt stort och smått här i Affären i Möckhult, eller Hagars, som mamma kallar
sitt hus där tanten Hagar bodde innan och i en del av huset hade en affär.
Jag har lärt mig mycket. Prövat nya saker. Byggnadsvård inklusive fönsterbyte på
glasverandan, wow vilken känsla att plocka ut det spruckna och sätta dit det nya som
jag plockat från ett gammalt övergivet hus här i närheten. Wow för väggmålningen i
gamla affärn tillsammans med mina syskon, det gjorde susen. Wow för att stalpa, såga,
hugga ved i vedboden. Wow för att köra med en trimmer, power. Och den batteridrivna
gräsklipparen, första gången, vi som bara haft handjagare tidigare.

 
wow för att fruktskal, papper, kaffefilter m.m kan bli jord när en gräver ner det i komposten.
wow för att fåglarna kvittrar så mycket och så vackert
wow för att kvällsbada och ta på sig nattlinnet på strandkanten
wow för att äta taco madness
wow för att se solen gå ner från glasverandan
wow för att tända en brasa i kaminen och höra sprakandet
wow för att titta på de söta kalvarna
wow för att äta ägg från grannen
wow för att spela spel
wow för att dansa
wow för att hoppas
wow för att njuta

Petra Marklund - Aska i vinden
 


 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: