Annikasiri Årskrönika 2013

Blogginläggslåt blir på temat från förförra inlägget med rubriken "Fred",
Tania Kassis - Islamo-Christan AVE, sen denna med: Håkan Hellström - Street Hustle.
Sammanfattning av året 2013. Händelser nämns, nämns inte, jag försöker
vara så ärlig jag kan, men allt kan jag helt enkelt inte berätta, orsak:
respektera andra och utrymme såklart, du ska jag orka läsa inlägget,
håll till godo:

Vad hände egentligen?

Trevliga/bra/roliga saker under året
- Grekland med mamma under långsäsong, promenader hela dagarna.
- Goaste kursen hittills på juristprogrammet: rättshistoria. Men läste inte bara
juridik utan också psykologi, miljövetenskap och genusvetenskap
- Jag hade en fantastisk sommar! Fantastisk = vänner, skog, hav, bad, bra
och kort jobb, ledighet, liseberg, midsommar, vandring, tänka, krama, skratta.
- Provade impovisationsteater, skoj!
- 1 termins utbytesstudier i USA, otroligt!
- Fick äntligen se New York, wow!
- Snittade 3 mil/veckan löpning. En av årets veckor kom jag upp i 8 mil
(ett av passen var 5 mil och ett annat var ett tävlingslopp på 6 km).

Inte bra saker under året
- Min mormor dog, min morfar blev ledsen.

Förändring
- Jag blev vegetarian, äntligen!
- Jag blev bättre på engelska.
- Jag började kalla mig feminist (har jag ju varit innerst inne hela tiden).
- Jag fick upp ögonen för konst, eller iallafall för att gå på konstmuseeum.

Blandat
- Jag köpte en iTelefon, verkligen ett stort glapp från min knapptelefon.
- Jag började gilla penut butter (himla skit).
- 3:e året jag fört kassadagbok, dock första året att gå back.
- Lärde mig att dom inte säger typ “I love guns eyh” utan
“I love Winsconsin” i slutet av That’s Seventeen’s Show-låten

Inuti
- Har tänkt mycket på att vara ärlig mot sig själv, leva
inifrån och ut, det handlar inte om att vara egoistisk
(exempel på vad jag menar, eller prata med mig).
- Har tänkt på hur obenägen jag är att pröva nya vägar,
t.ex. påväg hem, på cykel osv.

Favoritprylar
- datorn, användbar pryl alltså
- mobilen, den är rolig
- cykeln, grymt viktig för mig
- krydda i vardag: löpryggsäcken och gps-klockan

...2014
- Jag hoppas att mina idéer om att bli aktiv medlem i naturskyddsföreningen blir
förverkligade när jag kommer till Lund. Uppstartsmötet 3 februari är iallafall inskrivet
i kalendern.
- Jag har ideér om att springa mindre/vecka men intensivare än det gångna årets löpning.
Kommer blir mer mentalt krävande, vi får se hur det går.
- Jag hoppas att jag ska pröva mer nya vägar.
- Jag hoppas att jag ska bli bättre på att lyssna.
- Jag hoppas att jag ska bli bättre på att minnas.
- Jag hoppas att jag ska få skratta mycket.
- Jag hoppas att jag inte ska bryta benen i Norge i skidbacken.
- Jag hoppas på året.





 


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: