Someone says...

Man! Feel the seriousness but also the right and light tone in this blog post.
Music: Usher - Dumb.

Google, search word: old people.

1. Someone says: "Ah, men på den resan var jag så galet magsjuk,
jag spydde hela natten, hade ätit ärtsoppa..." and so on, while you're
having dinner.

And you know what you're supposed to say, right?

Så löjligt många gånger jag sagt ungefär "sluta, jag äter!" Bara det att det inte stör
mig när någon pratar om magsjuka eller äckliga maskar när jag äter.  Jag borde inte
säga det.
Om problem - såklart - säg ifrån.
Om inte - sluta låtsas Annika.

2. Someone says: "Hey, did you know old people have sex? I bet your
grandparents does too..." and so on.

And you know what you're supposed to say, right?

Så löjligt många gånger jag joinat i det kollektiva uhhhu-andet och näsrynkandet
när någon nämner att gamla personer älskar. Bara det att jag inte tycker det är
så jobbigt att höra. Tänk att gamla människor lever loppan, är det inte härligt?
Om problem - säg helst inget ändå - det är inte snällt mot dom rynkiga.
Om inte - sluta låtsas Annika.

(Det var dock inte en trevlig upplevelse att höra det okända paret i rummet
bredvid på motellet, när jag, Zach, Laura och Markus hikade, uh)

3. Your sport coach says:
"The team that lose will have a punishment:
run the idiot..." and so on.

And you know what you're supposed to say, right?

Så löjligt många gånger på träningar som det vinnande laget varit nöjda,
och det förlorande laget motvilligt radar upp sig för idioten. Jag känner bara
såhär: det är för sketan ett straff att inte få göra idioten. Jag vill träna! Bli bättre!
Skulle det vara ett straff att göra 10 armhävningar om man missar mål på
skottövningen? Jag kunde göra armhävningarna oavsätt om jag missar eller inte.
Bra sätt att använda tiden i kön!

________________________________________________________________________

Man/Kvinn kan tycka att jag är oerhört pretto (känns ju inte så kul!) Men! det har
också ett pris att följa vad sociala regler lärt mig (jag ljuger för både mig själv och
andra, ofta utan att äns veta om det, jag hör inte min röst).

Det handlar om att vara ärlig mot sig själv (och i 1-3 handlar det ju inte om att vara
egoistisk, vilket jag ofta är rädd att det ska låta som när man pratar om att vara ärlig
mot sig själv och följa vad man känner osv)
Såhär tycker jag:
För många lögner och jag/du vet inte vem jag/du är. För mycket utifrån och in.

 
Över och ut, lingon i en strut.
Inifrån och ut. Kram.








Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: