Reaktion

 
Jag och kvinnan bakom simhallskassan i morse:

- Jag tänkte lämna in mitt band, det är min sista dag idag.
- Okej.
- Mm.
Hon tog emot bandet, blippade lite med det och datorn.
- Varsågod, sa hon sen och räckte mig dispositionsavgiften på 120 kr
som jag lämnade in för ett halvår sen när jag köpte mitt simkort.

Jag hade velat ha lite mer reaktion:

- Jag tänkte lämna in mitt band, det är min sista dag idag.
- Nämen, vad säger du? Det var tråkigt att höra.. har du
verkligen funderat igenom det här. Vi kommer ju sakna dig
mycket! Eller vad säger du joppe?
Säger hon och kastar en blick
mot kontoret en bit längre in bakom kassan.
- Ja, vi kommer sakna dig så sjukt mycket, ska du inte förlänga
simkortet? Eller nej, jag vet, du kan få bli simhallssambassadör
och som tack för det får du ett halvår till alldeles gratis.
- Ja, det kan jag gärna bli!
- Hurra! Säger kvinnan bakom disken.
- Hurra! Säger Joppe inne på kontoret och kommer utglidandes och
snurrandes på kontorsstolen.

Sedan stämmer de upp i en peppig och svängig sång (dunka dunka,
synter och saxofon m.m.). Ut från omklädningsrummen kommer en
massa barn i badkläder, simfötter och cyklop med massa badleksaker
i händerna och sjunger med! Själv har jag hoppat upp och satt mig på
kassadisken, dinglar med benen och vickar på huvudet i takt till musiken...
 
Och så vidare...
 
 

Kommentarer
k

Sedan dansar ni alla in i simhallen och i vattnet gör ett gäng gamla tanter en assnygg koreografi i färgglada baddräkter.

Svar: Exakt!! You've got it!
Annika

2015-03-03, 05:48:30

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: