Nu, efter mardrömmen i natt har jag funderat

 
Kan en mardröm vara en mardröm bara i mardrömmen?

Det vanliga är ju att det som varit jobbigt i drömmen även skulle
betecknas jobbigt i verkliga livet om det faktiskt skulle hända.
 
Kan rädslor i en mardröm finnas bara då,
och inte utgöra en rädsla i livet som vaken?
 
Jag drömde att en kompis berättade för mig att han hade flickvän. Samtidigt
visade det sig att jag också träffat någon, som jag inte alls ville vara med.
Vi övernattade i ett hus. Nästa dag var vi på något event tillsammans
med min kompis lillebror. Han uttryckte sin glädje över att sin broders flickvän.
Men jag.
Jag plågades av svartsjuka.
 
Förresten, Jess Glynne - Hold my hand.
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: