Hej hallå (internet)dagboken!

 
Idag var en dimmig dag.
 
Det började i och för sig redan igår kväll. Jag kunde inte somna, eller först
tänkte jag att jag kunde somna men då passade det inte eftersom jag höll
på att ladda in mina löjligt korta joggingturer på jogg.se, har nämligen tänkt
börja med det igen. Senast jag lade in en tur där var 7-mila-turen, över ett
år sedan!
I går kväll började jag alltså ladda in mina korta turer från de senaste månaderna.
Oj, vad slö datorn var... sen började jag tänka. Tänk, tänk, tänk.
Jag tänkte: uppåt, nedåt, framåt och bakåt. Det var ansträngande, men inte
tillräckligt för att somna. Klockan blev 1, klockan blev 2.
Sen måste jag ha somnat, för nästa gång jag vaknade var det ljust ute och
klockan var 7.

Jag tog en promenad, lyssnade på en radiodokumentär.
Körde bil in till stan. HJÄLP vad det regnade, det var vattenplaningsrisk
över hela vägbanan. Jag hade velat vända egentligen, men behövde
hämta ut ett postpaket för imorgon reser jag till Karlstad ett par dagar.
Väl hemma igen bakade jag knäckebröd till mammas kalas.
Och annars... datorn, laga mat, sätta upp en hylla i lanthandeln, en kort
kvällspromenad, dricka te, äta tre sorters bär från trädgården.

Sedan...
 
- Nu ska jag göra det jag längtat efter att göra hela dagen...
- Vaddå, sa mamma.
- Gå och lägga mig!
 
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: