Klimpar

 
Crazy nuggets på senaste dygnet.

Igåreftermiddag var jag på en fin examensfest för Daniella, vi som, likt henne,
är klara med examensarbetet fick varsin stor fin guldchokladmedalj som det stod,
"Grattis" på. Urgulligt av Dannygirl.
 
Påväg hem kände jag att förkylningen var på gång.
 
Efter en kort promenad la jag mig ögonaböj. Gick igenom Sveriges samtliga
fritidshus mellan 100 000 och 750 000 kr på hemnet. Det ledde mig till att
skaffa ett nätdejtingkonto på sajten med mitt gamla gymnasiesmeknamn; pancake,
i jakten på denna någon som jag ska köpa en sommarstuga med.
 
Sen var jag restelefonsällskap för Alexander en timma innan jag försökte sova.

Det gick dåligt, vid den tiden var det inte bara förkylning på gång utan också feber.
Jag vred och vände på mig, svamlade, gick upp och snöt mig, läste "Paradisets barn"
av Marianne Fredriksson, den är också crazy nuggets.
 
När morgonen väl kom så var det bara att ta sig upp. Jobb i Malmö, blev dock klar på
drygt två timmar, skönt det. I kön på ICA log jag av tanken på sängen, som inte var så
långt bort längre.

Nu är jag hemma...
 
...sitter här i sängen med mössa på huvudet och en tekopp på nattduksbordet.
Jag väntar på att min bror ska höra av sig, vi ska se om man kan dela på ett
femmanplay-konto, så vi slipper köpa dubbelt nu under handbolls-VM.
 
Över och ut!
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: