Gissar

 
Gladapannkakssidan ikväll bjuder:
 
På frågan om vilken bok jag läst senast
svarar jag  "Norrtullsligan" av Elin Wägner.
 
Svar: "Fick dom högre lön?"

Jag får en känsla av efterforskningsarbete på hög nivå.

Kvällens andra googling: Norrtullsligan. Vidare till wikipedia.
Första stycket räcker för att kunna formulera frågan.
 
(Kvällens första googling var förresten "det knakar i fogarna", både text-och bildsök)
 
Det förstås, hans fråga är ju inte ett påstående om att han läst boken.
Kan nog inte säga att jag avslöjat honom. Men frågan uttrycker inte
heller direkt att han inte läst den. En märklig fråga.

Jag kanske är lite hård nu, men jag tänker faktiskt inte svara.
 
Han får fortsätta undra, eller läsa den själv.
 
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: