Böcker 2015

 

Vår:

  • Expeditionen. Min kärlekshistoria (Bea Uusma)
  • Norrtullsligan (Elin Wägner)
  • Vad gör alla superokända människor hela dagen? (Fredrik Lindström)
  • Rosa, den farliga färgen (Fanny Ambjörnsson)
  • Kaddish på motorcykel (Leif Zern)
  • Paradisets barn (Marianne Fredriksson)
  • En halv gul sol (Chimamanda Ngozi Adichie)
  • För mycket lycka (Alice Monroe)
  • Nära hem (Alice Monroe)
  • Göra kärlek (Mats Söderlund)
  • Advokaten i brottmålsprocessen (Claes Borgström)
  • Minnena ser mig (Tomas Tranströmer)
  • 99 frågor om islam (red. Jan Hjärpe)
  • Araben (Pooneh Rohi)
  • Dikter (Karin Boye)
  • Livets tråd – Anna Maria Hokes textila värld (Katarina Sandström m.fl)
  • Den gamle och havet (Ernest Hemingway)
  • Snön på Kilimandjaro och andra noveller (Ernest Hemmingway)

Sommar:

  • Alexandramannen (Katia Wagner)
  • Jag ska egentligen inte jobba här (Sara Beischer)
  • Flykten från läger 14 (Blaine Harden)
  • Löpgravsvägen (Kari Hotakainen)
  • En av oss sover (Josefine Klougart)
  • Väckarklocka (Elin Wägner)
  • Den som vandrar om natten (Marianne Fredriksson)
  • Kast med liten kniv (Sara Kadefors)
  • Omval (Anna Iwarsson)
  • Snacka snyggt (Elaine Eksvärd)
  • Aspiranten (Lisa Långbergs)
  • Frestelsernas berg (Jonas Gardell)
  • Little Bee (Chris Cleave)

Höst:

  • Om jag kunde drömma - Twilightbok 1 (Stephenie Meyer)
  • Jag heter inte Mirjam (Majgull Axelsson)
  • Svinalängorna (Susanna Alakoski)
  • Fyrväktaren (Jeanette Wintersson)
  • Jag skulle så gärna vilja förföra dig (Margareta Strömstedt)
  • Livet efter dig (Jojo Moyes)

Vinter:

  • Så arbetar en journalist (Per Amnestål m.fl.)
  • Skriv, sälj och bli lönsam (Camilla Björkman)
  • Män kan inte våldtas (Märta Tikkanen)
  • Bonjour tristesse (Françoise Sagan)
  • Ronja Rövardotter (Astrid Lindgren)

Slutade läsa:

  • När jag hör din röst – Twilightbok 2 (Stephenie Meyer)

 


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: