En låååååång fredag

 
Och det är här är saker som händer och som dyker upp i mitt huvud,
hur ska du annars få reda på det?
 
  • Jag har börjat kolla på Orange is the New Black, jag vet inte än om
    jag gillar serien, men något får mig att se vidare, trots att delar av
    den följer med som scener i obekväma drömmar på natten.
    Telefonsamtalet mellan min. 54.20 och 57.50 i avsnitt 11, säsong 1,
    som jag såg idag, var iallafall starkt.
  • Hur lång är egentligen Ruben Östlund?

  • "Jag måste ta mig till det som är vackert". Kan en ny dikt börja på det viset?
    Vad svårt det är att bli kvitt "jag". Jag tycker att ordet "jag" är för
    påträngande på något vis, för definitivt.

  • Lena Andersson om kärlekens regelverk.

  • Att tänka tanken att gosa med katten framför spegeln, reflexmässiga tankar,
    men sedan ifrågasätta varför det skulle göra tillfället mer verkligt. Att livet är
    mer verkligt, att en är mer verklig när en kan titta på sig själv och katten.
    Att vara ett objekt, att vara på rätt plats. Varför inte bara känna kattens päls
    mot sin kind, att leva inifrån och ut istället.

  • Ska jag köpa färdig hummus eller ingredienser till en hemmagjord?
 
Annars har jag promenerat, ätit frukost, läst DN och VI, kollat på Orange
is the New Black, cyklat till min brors lägenhet och givit mat till hans katt,
plockat snödroppar och duschat.
 
Klockan är 12.00
 
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: