Typ så

 
Ångest är ett för starkt ord, måste hitta en synonym... kollar synonymer.se

Vänta.

Tick tack tick tack

Så. Nu då:
- rädsla, vånda, oro, själanöd, kval.
Resultat: "oro" kanske bäst i det här fallet då.

Alternativt se till synonymer.se:s förklaring av vad ordet betyder:
- stark känsla av oro eller fruktan.
Resultat:  kanske kan ändra det till "svag känsla" i det här fallet då.

vad vad vad...

Okej, jag känner en svag känsla av oro eller fruktan när jag tänker på:
1. personer i min ålder som gifter sig och gråter av lycka
2. personer i min ålder som lägger ut bilder på ultraljudsbilder av sina kommande
3. att jag inte är i närheten av att gifta mig
4. att jag inte är i närheten av att skaffa barn
 
ps. jag är samtidigt glad för deras skull, vill bara ha det själv också, tror jag?! ds.
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: