På landet

 
Det händer oväntat mycket.

 
Blåsigt.
 
Jag tog pluggpaus och klippte gräset. Plötsligt stod Carmen plus familj
vid staketet. Idag kom de alltså till sin sommarstuga. Jag fick ett paket
med mitt favoritgodis från USA. Gulligt.
 
Minns ni att mamma mailade mig när jag var utbytesstudent och talade om
att hon fikat med grannarna (500 m in i skogen). Det hade framkommit att de
bodde i Charlottesville, samma stad som jag befann mig i, promenadavstånd.
Några månader senare var de hemma i USA och jag fikade där. Liten värld.
 
 
En kvart senare smsade Mangeboy att han var påväg från ValleV, flyttat
därifrån idag. Han såg Möckhultsskylten. Kom och sa hej. Så himla oväntat.
 
 
Fortfarande blåsigt.

 
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: