Läsa

De bästa stunderna i mitt liv, i min vardag, just nu är när jag
kommer hem, sätter mig i sängen med en kopp te och läser.

Visste inte vad jag skulle läsa igår. Hade läst ut "Skynda att älska" av
Schulman. Efter en dålig dag "på jobbet" dvs. uppsatsskrivandet gick
kasst, cyklade jag mycket uppgiven hem. Från då blev det bättre i livet.

Stannade på Erikshjälpen, stod länge bland böckerna, köpte två.
Väl hemma upptäckte jag "Lyckliga i alla sina dagar" i bokhyllan.
Läste halva på studs. Kvällsmat på innergården med Anton.
En kvällspromenad med mig själv. Så lustigt, men faktiskt, galet
välbehövligt.

Första spontana reaktion på boken:
- Mår nästan lite illa av konsumtionssamhället.
- Funderar nu på hur jag ska lägga upp plugget för att få mer tid till att läsa.

 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: