Klarhet

 
Nu har det blivit söndag.
 
Helgen började redan i onsdags med Valborg.
30 000 människor var i stadsparken i Lund.
Men ingen av dom var jag, Johannes, Erika eller Jakob.
Vi var vid havet. Det var kanske lite väl kallt när vi grillade,
men inte så farligt när vi kröp in i tälten.
Jag och Johannes badade till och med dagen efter.
Efter frukosten fick vi en fin promenad längs kusten till Ystad.

På kvällen gick jag, Pilen, PB och Johannes till torget och köpte
kulglass och sen till Universitetshuset för att lyssna på studentsångarna...
kändes somrigt, trots att det var kyligt i luften.

Under fredagen visade jag lite av Lund för Johannes, vi lunchade på ett
fik jag aldrig varit på tidigare. Surdegsbaguette; chevre, valnötter och honung.
Fy vad gott! Sen pluggade jag lite varg medan Johannes läste nyinköpt bok.

På kvällen insåg jag att jag hade chansen att se på Let's Dance, jag som
missat den största delen av den här säsongen. La huvudet på sned och Johannes
accepterade ganska så snabbt idén (tror nästan han ville kolla själv). Vi köpte
godis på Candy P, vilken fredagskväll!

Lördagen kom. Johannes och hans bror sprang loppet... som jag också skulle
ha sprungit om jag inte tagit mig vatten över huvudet för drygt en månad sen.
Det var en rätt så jobbig dag. Så himla trist att stå bredvid.
Kanske bra träning för mig.
 
 
 
Efter loppet åkte Johannes till sin morbror i Malmö. Först kändes det tomt efter
att ha umgåtts intensivt sedan i onsdags. Men när jag satt och åt och började
fundera på något roligt att göra på kvällen insåg jag att jag hade ett stort sug
efter att få vara själv. Så blev det också, eller nästan iallafall. Tankarna kändes
så sjukt tjocka. Som honung i huvudet.

Jag satt på rummet, spelade piano, cello och sjöng lite. Pratade ett par timmar
i telefon med Alexander.
 
Idag, söndag, kändes som en skön bonusdag. Jag tvättade, sen tränade jag
med Anton. På kvällen åt jag kvällsmat med PB och Pilen som kom hem från
Öland. Sen kollade jag och Anton på en dokumentär om 3 löpare som sprang
genom hela Saharaöknen.
 
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: