Jag läser

och förbluffas
och myser
och tänker
och känner *
 
Här får du
 
"Här går jag  bland sexton nyblivna pensionärer som alla ser ut att
komma direkt från campingsemestern. De kommer från Tyskland,
Landvetter och Karlskrona och de är ganska underbara. De ser
upplivade ut nu vid tanken på att de ska få vara med om ett lagom
läskigt äventyr: guidad byvandring i Puerto de la Cruz. Jag känner
att mitt hjärta växer och jag blir glad av solen och av att folk får vara
såhär töntiga. Det känns befriande och avslappnat."    
 
Sveland, s. 108

 
Annars så vill jag att du ska veta att nu är jag hemma i Småland.
 
Här ska jag skriva klart min uppsats om vargen.
Här ska jag spela cello.
Här ska jag vara.
Här ska jag läsa (*förbluffas, mysa, tänka och känna)
 
 
Linnea Henriksson - Aldrig blekna
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: