Fokus

Lite halvtaskigt....

Jag har hämtat hem de fyra artiklarna inför seminariumet på torsdag.
Börjar läsa det första med titeln: The Science, Law and Policy of
Neonicotinoids and Bees.

Sammanfattningen upplevs som krånglg så jag tillåter mig själv att
köra google translate, bara för att få lite överblick om vad artikeln
handlar om, sedan påbörjar jag läsningen. Fastnar på första meningen,
vad betyder ordet "hives".

Slår upp det. Storögt tittar jag på resultatet.
Det betyder alltså både nässelfeber och bikupa. Kan inte, inte, inte motså
frestelsen att googla nässelfeber, vad är det för något? Även om det var
bikupa som jag behövde veta.
 
 
 
 
Tänker sedan på hur ofokuserad jag är och tar därefter 1 poäng till eftersom
jag då vill berätta det här och går rakt från nässelgoogle till bloggskrivande.

Nåväl, jag har nästan 2 h på mig att läsa innan jag ska äta kvällsmat med
Anna och Peter (Pilen och PB).

Tillbaka till bin och insektsmedel.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: