Längre presentation

 

Vem som skriver. Hur jag är, vad jag känner, tänker, gör, tycker om.
Allt kan jag inte fånga, men jag här kommer en presentation.

 

 

Annika, 24 år, uppvuxen i Småland. Jag har bloggat i drygt 5 år, kallar det
ibland för internetdagbok eftersom det inte alltid känns okej att jag ägnar
mig åt att blogga, men det är ju så himla roligt att skriva! (Se mer sista rubriken).

Saker jag tycker om
- Naturen, mina tre favoriter: skogen, havet och stjärnhimlen.
- Se på människor som dansar: Let’s dance, bröllop, bugg, unga, gamla... allt!
- Saker med hästar på (hann inte leva ut hästtjejsdrömmen som liten för jag
spelade fotboll, innebandy, piano, cello, trumpet, bågskytte, sjöng i kör).
- Titta på och in i hus.
- Att springa och att prata om att springa.
- Dricka te.
- Godis, mango, granatäpple, torkad frukt - speciellt ingefära, glass, vaniljkvarg.
- Känna parfymdoft från människor som svischar förbi.
- Ljudet av kaffekokaren (fastän jag inte dricker kaffe)
- Att laga mat! Det är verkligen ett härligt sätt att umgås med vänner.
Fast jag gillar även att laga mat själv.
- Att tänka och skratta.

 

Gör
- Tänker att lite skit rensar magen. Bryr mig inte om maten hamnar på golvet.
- Jag dagdrömmer, alldeles för mycket.
- Jag tål mycket stress och gillar när det händer mycket. Samtidigt kan småsaker
som att ett glasspaket ställs fram 10 min innan det är dags att äta gör mig stressad,
hård glass är gott!!
- Letar inte länge i mataffären innan jag fråga någon i personalen om jag inte hittar
vad jag letar efter.
- Använder inte dörröppningsknappar och tar hellre trappan än hissen.
- Om jag får en fläck på tröjan ”fuktar jag” ett finger med saliv och tar bort den.
- Kan ha träningskläder på mig en hel dag bara för att jag träna på kvällen.
- Gillar när folk tror att jag kommer från Göteborg (på grund av min göteborska småländska)
- Läser gärna postis - barnens insändare. (Uppdatering: Erika upplyste mig
nyss om att dom slutat med Postis i Sydsvenskan, sorligt. 2014-03-07)
- Läser till jurist.
- Har just blivit aktiv medlem i Naturskyddsföreningen.

 

Förut
- Spelade innebandy ungefär 12 år och fotboll 10.
- Spelade i ett popband, "Tommys Syster"
- Tyckte jag oftare att saker i världen var svart eller vitt.
- Åkte jag till Tanzania i 3 månader.
- Åkte jag på en utbytestermin i USA.
- Var jag volontär i Röda korset.
- Var jag wanna-be-vegetarian (Nu har jag blivit vegetarian jippi!!)

 

Och så...
- Jag är nykterist. Varit hela mitt liv.
- Feminist (ville inte kalla mig det förut, men varit det hela tiden, att vara för jämställdhet
ja, just precis)
- Skilsmässobarn och lillasyster till en bror och en syster
- Har fått höra att jag är lik babe i Dirty Dancing eller Amy Winehouse och många tror
att jag kommer från Grekland eller Italien.
- Uppvuxen i en kristen familj och har själv varit kristen hela mitt liv fram tills för ett par år
sedan då jag tröttnade på det efter att ha varit en tvivlare i ungefär 7 år, vilket jag blev efter
att ha sträckläst bibeln först en gång på högstadiet och en gång på gymnasiet. Det känns
skönt att ha släppt det, men det kan hända någon gång att jag säger något ord till Gud.
- Jag är väldigt sällan sjuk, men när jag väl blir det tycker jag alltid överdrivet synd om mig
själv och tror att det är en något mycket allvarligt jag drabbats av.
- Jag är ganska pryd, svär inte, men nynnar ofta på musik som går på radio och då.. ja.
- Ofta lite väl seriös, tar mig själv på för stort allvar, men jobbar på det.
- Jag är sentimental och otroligt naiv vad gäller kärlek.

På mig
- Helst svart från topp till tå.
- I andra hand gammelrosa och kakigrönt.
- I tredje hand blommor eller djurmotiv, t.ex. fåglar.
- Jag gillar att ha blommor och rosetter i håret.

Vill
- Kunna vad blommor och fåglar jag ser i naturen heter.
- Gärna bo i en stad vid havet.
- Skriva en bok.
- Vara konstnär.
- Springa en mil under 40 minuter.
- Vara ledig.


Om bloggen
Jag inser nu att hela min blogg är ju egentligen en jättelång presentation.
Bloggen består av just det som jag inledde med i denna presentation:
Hur jag är, vad jag känner, tänker, gör, tycker om. Jag skriver om min vardag
och ibland dikter. Jag hade gärna delat med mig av det som är allra tyngst
också men av hänsyn till andra runt omkring mig så gör jag inte det.
Mest skriver jag för att det är så himla roligt!




Kommentarer
Erika

Jag läste också gärna postis men de har ju tagit bort den nu!!! :O Tror de gjorde det när du va i amerikatt kanske.

Svar: Tack Erika! Det kan ha varit att det försvann t.o.m. innan jag åkte, för jag tyckte att jag inte såg det så ofta längre.... och nu när du säger det, så har jag inte sett postis på jättelänge. Så himla tråkigt att de tagit bort postis!
Annika

2014-03-07, 09:53:39

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: