Goinghelgen

I helgen åkte jag och Kaka till Stockholm för att få reda på mer om
mammas resa som följeslagare på Västbanken. Det känns inte lika
läskigt längre faktiskt och tänk att hon ska resa dit för att verka för
fred. Wow!

Väl i Stockholm var det ju lika bra att hänga kvar över helgen!
På lördagen gick vi i ett demonstrationståg, internationella kvinnodagen.
Det var superhäftigt. Jag skrek och fnissade i folkmassan.

På söndagen gick jag och Kaka på fotografiska och sen hann vi med lite
secondhand innan den vegetariska lunchbuffén på Hermans där vi träffade
mamma och hennes kompis. VI premiärade på utomhusätning. Härliga vårväder.


Kaka på fotografiska.
 
Sedan gick vi på konsert i Gustav Vasa kyrka. Kvällen spenderades i mammas
kompis lägenhet där vi bott hela helgen. Vi satt och småpratade, drack te,
läste böcker och tidningar. Kunde inte tänka mig en bättre söndagskväll.
Innan läggdags åt vi pizza.

Åkte till Skåne igen på måndagmorgon.

Bra saker med Stockholm:
- Arkitekturen är sjukt fin
- Det är roligt att titta på hur mäniskor klär sig
- Folk pratar snyggt
- Det är mycket liv och rörelse
- Det finns vatten- och grönområden
 

Kommentarer
k

"små pratade" eller stor pratade
småpratade eller storpratade

du särar den alltså!

Svar: inte meningen, har åtgärdat det nu!
Annika

2014-03-12, 22:28:06
alpalral

man och kvinn e liten på joden!! :)

btw så skrattar folk när jag säger
"jajjebulle som kaka säger"

hiihihihi!

/lillbrosan

Svar: gutt
Annika

2014-03-12, 23:31:05

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: