Underbar dag

 
Underbar dag idag.
 
Flera gånger har jag stannat vid tanken - vilket liv jag lever.

Vaknade runt halv 7. Insåg, med ett leende på läpparna, att idag var
dagen då jag skulle pröva att springa. Grusvägar, skog, fågelkvitter,
upptäckte dessutom att kossorna hade sällskap av 8 söta kalvar.
(Knät kändes kanske lite, osäker, kanske inbillning,
för jag hade inga känningar resten av dagen)
Sen skrev jag lite på varg-uppsatsen, innan jag och Alexander drog
igång röjningen i trädgården. Al hade med sig trimmern...rolig att använda.
 
 
Cool_kille_91
 
Solen lyste, vindarna var sköna, kroppen var glad, naturen var vacker,
tvätten torkade snabbt,
glassen var god, musiken i CD-spelaren var bra
osv osv osv.

 
På kvällen hade jag tänkt att bara skjutsa hem Alexander, men lät mig
övertalas att hänka. Medan han och hans pappa spelade tennis satt jag
vid sjön i solnedgången och i en solstol och läste. Så härligt.

Sen hem en sväng till Al's familj, kolla på Sverige - Belgien fotboll och äta
kvällsmacka.

Nu är jag hemma i Möckhult igen. Klockan börjar bli sova för min del och jag
får skjuta lite på "Slutrapporten" (jfr föregående inlägg)

Nattinatti
 
ps. missa inte denna pärla: Laleh - En stund på jorden. ds.
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: