Provocerad

Rent av provocerande när flugan väckte mig klockan 6 i morse
genom att sätta sig i mitt ansikte. Tillslut ger upp, frustar till för
att den ska flytta på sig och kommer hastigt på fötter.
Det som provocerar är att flugans eventuella misstag om vad
den satte sig på, vad trodde den att jag var för något egentligen?
(Ja, vad brukar flugor dras till?)
Vem tror den/han/hon/hen att den/han/hon/hen är egentligen?

Frågade aldrig.

Igår var det byggnadsvård på hög nivå, satte in fönster på den vackra
glasverandan, som jag plockat ner från ett övergivet hus i närheten
(med tillåtelse från ägarna) och fått de tillskuret av en glasmästare.

Idag har jag kittat fönster hela dagen och är äntligen klar.
Nu ska det få torka ett par dagar, sedan kommer syskonen
och då ska det målas!!




Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: