Jag är inte ladylike


Det är ingen nyhet.
Jag är inte paff.

Dock är det lättare att framställa en lista nu eftersom kontrasten
framträder tydligare i jurrekavajkorridorerna. Kvinnsen har vackra
naglar i ett spektrum av rosé, de för sig på ett propert sätt, säger
rätt saker, åker på rätt semestrar, njuter av after work-vinet.

Här är min I'm-not-ladylike-list (utan inbördes ordning)
  • bonniga & barnsliga naglar, smuts under, vissa lite nervösbitna
  • halvspringer av otålighet eller lyckorus i trappor
  • äter direkt ur matlådan
  • jag får anstränga mig för att inte äta äpplen så att skrutten blir
    iögonfallande liten
  • jag äger mer kläder från HM än MQ
  • jag borde ha fler plagg som täcker axlarna så att man inte
    måste dra på sig en kofta över
  • kan inte relatera till Montpellier och Paris
  • efter att ha lyssnat på musik med hörlurar så händer det att
    jag får öronvax på dem
  • mamma och pappa tränade mig inte i gång med en bok på huvudet.
  • på after work beställer jag tranbärsjuice, men hade hellre
    köpt en glass
 
 
 

Kommentarer
al

juise

2014-06-28, 13:22:11
al

med C =)

Svar: oj, vet inte var jag fick o:et ifrån.... tack!
Annika

2014-06-28, 13:22:47

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: