Anteckningar

PB kan koden till min mobil men han vet att han inte
får läsa mina noteringar i anteckningsappen.

Vissa bitar vill jag inte dela, andra står där just för att jag
tänkt att dela de senare.

Där hamnar påminnelser till mig själv, att-göra-punkter,
böcker jag vill läsa, handelslistor, tankar, känslor och idéer.

T.ex.
Jag försöker höra min egna röst i bruset. Den, som inte äns måste
blottas, den som finns där inuti, men ändå är så svår att höra.

T.ex.
Jag känner mig som ett barn när jag springer i min svarta klänning och
rosa ryggsäck.

T.ex.
I love my bike, ice cream and the forrest.

T.ex.
Och ingenting är som känslan att komma hem.

T.ex.
Grönmarkerade badmintonbollar.

T.ex.
Ska jag iväg och jobba så att jag har råd att köpa en
maskingräsklippare, eller, ska jag stanna hemma och
lägga tiden på att klippa gräset med en handjagare istället?

____

Sen funderade jag på mervärden med att faktiskt stanna hemma istället.
Vara hemma, fundera, vara nära familj osv osv.




Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: