Jag älskar det liv

 
(älskar är ett starkt ord)

Jag älskar det liv
  • som låter mig läsa ut en underbar bok. Det var precis lagom så.
  • där jag börjar på en ny bok som  först tjärvar sig men långsamt
    bjuder in, väcker tankar, underhåller och ibland bara är.
  • som tar med mig och en kompis till mataffären där vi köper glass
    och sedan går hem till nybryggt kaffe och en mysig innegård.
  • som låter mig sitta på en filt i gräset, få kvällssol på benen och
    höra fåglarna kvittra
  • där jag kan se tillbaka på en go helg
  • där jag ser fram emot måndagens arbetsuppgift
  • som låter mig tänka på att i höst ska jag äntligen få se musikalen
    Kristina från Duvemåla.

Ps. hon fick mig att köpa den där glassen som aldrig blir av, det slutar ju
alltid med att jag köper magnum mandel annars. Hon värmde min mjölk
och skummade den innan kaffet hamnade i koppen. Det var en ny och
härlig upplevelse. Jag som har så mycket mjölk i (håller på att lära mig)
har bara druckit halvljummet tidigare. Ds.
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: