Surrealism

Del 1 - idag
Om ni visste hur overkligt det känns att ta fram den stora röda resväskan igen.
Att sakerna jag nu packar ner inte ska flyga över Atlanten. Jag packar min
lundapackning i den. I min reseryggsäck packar jag för en skidresa till Norge.
Nästa vecka skidor, sedan tillbaka till Lund.

ps. ("Om ni visste" är alldeles för starkt uttryckt, men det är snyggt att skriva. ds.

Del 2 - igår
Igår kände jag mig overkligt trött.  Efter en mysig stund med Matilda, promenad och te
satte jag mig i bilen. Lättad över att det inte satt någon liten lapp på bilrutan om böter.
Radion satte jag på av ren reflex, men jag orkade inte lyssna på p(e/o)p(p)musik som jag
alltid gör. Jag hade nog börjat må illa om jag tvingat fram den. Nej, det blev P1 och prat.
Mjukt och skönt. Ah. Så kan trötthet uttrycka sig.




Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: