Önska jag kunde

Av någon anledning tänkte jag just att jag önskar jag kunde prata danska,
bara för en kväll, eller en kvart (många jag i den meningen).

Det känns som att det hade blivit mer tyngd i uttryckandet av mina känslor.
Förut gillade jag inte danska, ibland kan fortfarande känna att det är rätt fult,
men serien Lykke förändrade ändå min iställning. Det var länge sen serien gick.
Saknar den. Var fick jag danskabehovet ifrån nu? Dom pratade rätt mycket om
danskarna på mellon i lördags.. aja, nu tappade jag ju tråden helt. Tillbaka till
danskan och vad det är jag vill uttycka.. typ något sånt här kanske:

Ja häer dei goeste fvännerna. Di er ju för f**.. di beste. Ja, de er daijligt.
Ja har som in sån rus i minn kropp, jaa, di er så goe og södehh.. jaah.

En bra dag. Skrev en att göra-lista för den här pluggveckan, kändes
väldigt konstruktivt.
Lunchade med kakan i saluhallen. Gillar'na.
På kvällen svängde jag förbi teaterträningen en stund, har varit så sugen,
hann bara vara med 45 min innan Naturskyddsföreningsmötet.
Jag har gått och längtat efter det mötet, jag tror det kan bli bra, vi får väl
se. Räkna med mer rapporter från engagemanget.
Kvällen avslutades med sopastädning som det heter. Jag har städningen
på korridoren den här veckan. Men det var inte så tungt, Pilen kom på
besök till köket och sen hängde hon och PB med till mitt rum en sväng.

Nu ska jag sova tidigt.
Mange takk for du leiste.



Kommentarer
Tobias

Din stavning är lite sådär:).

Jag rekommenderar Centrum för Danmarksstudiers gratiskurser i Köpenhamn som de annordnar på sommaren.

Svar: Tack för tipset!
Annika

2014-02-04, 19:01:39
Tobias

Jeg håber du stoler på mig når jag siger att det vil göre dig godt. Her er det direkte lenke till kursussiden:

http://oresundsstudier.se/sprakkurs/

2014-02-07, 12:09:13

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: