Kronologi

Om det nu finns mycket att blogga om tänkte jag att kronologi kan fungera
som struktur. Jag börjar där berättandet slutade. Torsdag 20 februari skrev jag
att jag ville blogga om "olika världar kvinn hinner uppleva och röra sig i under
en dag, möten m.m." Avstampet därifrån får föra mig fram mot nuet (som jag
kanske når i nästa inlägg eller så)

MM (Människomöten)
Dag: Torsdag, Datum: 20 februari.

1. Runt ett runt bord. Veganska piroger och kokosbollar.
Någon tycker att medling vid sexualbrott är en bra idé, någon tycker
att det är en dålig idé. Pausen ger möjlighet att samla intrycken från
redovisningen.

2. Det verkar som att hon är så nöjd när hon står där framme och pratar.
Jag funderar på hur långt hon är beredd att gå för att förmedla en bild
av att vara säker inför läraren. Hon pratar med en för mig grumlad äkthet.

3. Docenten sitter, studenten står upp med sin kalender i handen.
Stämningen känns hoppfull, trevliga helger utönskas.

4. Biblioteket som består av ett stort rum med flera meters takhöjd.
Rundvisning. Här är nycklarna, här är brandlarmet, här är mikrofonerna,
här är diskmaskinen, här är kontraktet.

5. Tunneln mellan tågspåret och hemstaden. Tiggeriet kommer till uttryck
på lika många sätt som det finns tiggare. Man skriver en lapp, man håller
fram en mugg. Här i tunneln spelar kvinn dragspel. Tonerna hörs redan
från trappan som leder ner till tunneln, the Winner Takes It All.

6. Författaren får tid. Tid att prata med mig om godhet, altruism, om att
lösa problem och om att bry sig.
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: