Getingen

Feting geting.
När jag vaknade imorse var jag inte pepp.
Det kändes så galet tomt. Ajaj.
Jag tänkte på en som står mig nära: är det såhär hon har kunnat känna,
fast under flera veckors tid. Hennes beskrivning blev mer levande.
Då kändes känslan iallafall konstruktiv på något sätt. Erfarenhet.

Tomt kändes det för att jag är så fruktansvärt förvirrad över framtiden.

För att nämna något racke på sacke (rakt på sak):
1. JAG HÅLLER PÅ ATT BLI GAMMAL
2. TIDEN GÅR SÅ SJUKT FORT
3. JAG HAR INTE BÖRJAT SÖKA SOMMARJOBB (VILL VARA LEDIG)
4. JAG ÄR INTE GIFT
5. JAG BLIR HELLRE KONSTNÄR ÄN JURIST (JFR. RIM PUNKT 4)

Det som ändå är bra med den här dagen är att humörskurvan gick uppåt.


Bidragande faktorer i kronologisk ordning:
- Erika hoppar av cykeln påväg till skolan när hon
passerar mig och skiner som en solstråle.
- De två föreläsningarna är intressanta.
- Jag köper torkad ingefära och går på Erikshjälpen.
- Jag läser några sidor ur boken på nattduksbordet.
- Jag lagar mat med Pilen och PB.
- Sjunger på "Mer av dig" med Joakim & Joel (mer ett tecken
på en uppåtgående kurva än en bidragande faktor).
- Som du ser tror jag att kurvan kommer stiga ytterligare, (nu har jag
visserlien ägnat mig åt fel sak ett par timmar, ger lite ogo känsla,
har suttit vid datorn istället för att sammanställa vad jag ska säga på
grupparbetet, men), ska snart ha dagboksklubb med Pilen och Mangeboy.
Ska också ta med mig en kopp te. Mys.
- Toppen på dagskurvan kommer att nås när jag lägger mig och läser lite till
ur min bok innan jag somnar (det trevliga en varit med om bär en med sig).


Undra hur det blir imorgon.

Nattis där ute.


 
 





Kommentarer
Erika

Åh du är söt Annikatt!

PS kom att tänka på nu vad jag alltid glömmer säga när vi ses men tänker på ofta: att jag blev så glad av dina små peanut butter cups! Jättegoda MUMS.

Ses imorgon!

Svar: Va skoj att du gillade dom! Dom flesta behöver nog fler för att vänja sig lite vid smaken haha, jag behövde nog det, men sen var jag helt fast!
Annika

2014-02-13, 23:36:47

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: