Du har väntat

Svisch.
Skratta.
Lyssna.
Smaka.
Njuta.
Svisch.

Eller:
  • Det har varit en bra helg.
  • Jag hade förväntningar och det blev ännu bättre.
  • Det var så mysigt igår att hänga hemma hos Agnes och Mattias.
  • Kvällen var också kalasabra.
  • Hon sa till mig "Jag gillar din personlighet", jag blev varm i kroppen.
    Tack typ. Tack för att du gör det.
  • Ikväll lagade jag veganskt till Erika och Clara, sen kollade vi på "Återträffen"
    En film som väcker så otroligt mycket tankar. Jag försökte hålla tyst efteråt
    för jag ville verkligen inte lyssna på mina egna tankar utan höra de andras.
    Lägga till dom bland mina egna.
 
Annars, en kort rapport, vårlöftena i veckan som gått:

1. Det går fortfarande bra att köpa mycket ekologiskt, men det känns i plånkisen.

2.
 
3. Att det ska vara så svårt att göra något helt nytt. Jag gjorde ett försök
när Pilen dukade och frågade vilka som skulle ha "sked och gaffel" till
köttfärssåsen (corn) och spagettin. Bet mig i läppen och sa inte att jag
brukar/vill äta med gaffel och kniv. Nej, tänkte pröva. Men det blev
istället så att jag använde skeden som en kniv, skar i pastan.
Hur som helst, så får vi räkna detta räknas som min nya grej denna veckan:
När jag springer, är det en regel för mig att inte stanna, men jag stannade
faktiskt till när jag såg en tjej släpa på två stora resväskor. Frågade om
hon ville ha hjälp. Hon tackade, men klarade sig sa hon, så då var det ju
bara att springa vidare.

Morfar har säkert inget emot att jag berättar vad han lyckades med
denna veckan. Han bakade kokostoppar, 29 st.
Sist han hade försökt hade dom blivit platta. Men den här gången blev dom bra.
Det nya var att det var väldigt länge sen han bakade sånna (vi har fria tolknings
ramar för att "göra något nytt").

Så härligt att klockan bara är halv 11.
Jag ska borsta tänderna och gå och lägga mig.
Kanske tvätta händerna också bara för att jag gillar den nya tvålen
jag köpt idag så mycket. Den är så fin att titta på. Kanske kan fota den imorgon.
Cliffhangern ja.

Gullenatt!





Kommentarer
k

kul att hordern i mig blir alldeles till mig när jag ser dig skänka bort dessa prylar. ÅH - de där byxorna är ju från min pojkväns mamma, den där väskan... osv. But: let it go är bra!

Glömde i telen att vi ska prata om 8 mars imorgon.

https://www.google.se/search?q=horder&client=firefox-a&hs=mnm&rls=org.mozilla:sv-SE:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=_sruUvG4Muqp4gSryoGgBQ&ved=0CFMQsAQ&biw=1280&bih=666

Svar: De där byxorna har fått komma till ny glädje, i min garderob låg dom i typ 2 år utan att användas, när Pilen och PB såg dom utbröts tjo och tjim, både ville ha dom! Nu finns dom i Pilens garderob, men dom får ofta se ljuset, för hon använder dom flitigt!
Tre av grejerna tror jag är sådant jag tog över som du lagt i ska-till-second-hand-påsen, blandannat väskan, byxorna och den vita stickade sjalen...

Vi tar 8:e mars-prat idag, skojjj!
Annika

2014-02-02, 23:48:53

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: