Stämningsfullt

 
Igår dansade vinden med träden när jag lade
ut filten under skuggan av ett träd i StadsP.
Den skuggan som trots molnen kunde urskiljas.

Jag tänkte nytt. Cyklade till Barista och beställde en is-latte.
Efter en stund vräkte regnet ner utanför.

Kaffemaskinen, eller fläkten, eller båda, skränade, men den musik
som ändå trängde igenom, plus mitt bordsval på cafét gav läsningen
extra fin stämmning.

__________________

Urval:
Train - Hey Soul Sister (trodde fram till nu att han sjöng "slow sister",
även om jag hade mina aningar om att det inte kunde stämma)
 
Regina Spektor - Fidelity (egentligen var det en annan låt, som jag tror
är med henne, men kommer inte på vilken det är, hon sjunger typ..
"what a day, what a day oh oh oh oh oh" (kan nynna melodin)
 
Lorde - Royals
 
Linnea Henriksson - Håll så käft og kyss mig
 
Jack Johnson - Better togeheter (igen, var en annan låt, men kan bara
nynna på den, inte hitta den)
 
__________________
 
  • Jag brukar säga att krig är omodernt.
  • Jag strycker under med min blyertspenna, Martin Luther King om krig:

    "...Det här sättet att avgöra tvister är orättfärdigt. Att bränna människor med napalm,
    göra hemmen i vårt land fulla av faderlösa och änkor, spruta in giftiga
    hatiska droger
    i ådrorna på normalt humana folk, sända hem män fysiskt
    handikappade och psykiskt
    störda från blodiga, dystra stridsfält är oförenligt
    med vishet, rättfärdighet och kärlek."
__________________
 
Så är det dags att sätta tillbaka Martin Luther Kings självbiografi i bokhyllan.
Den gjorde starkt intryck på mig. Hans ord, hans drömmar, de måste drömmas
fortfarande. Så långt är jag med. Hans tal/agerande/kärlek däremot, vem?
 

ickevåld
 
 
vem
 
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: