När någon är trevlig


Ett par korta från den långa påskhelgen of mine... Tisdag - Måndag

1. Busschauffören mellan Kalmar och Rockneby var så trevlig.
Sådant beteende tenderar att smitta av sig. Han fick en önskan
om en Glad Påsk, men trevlighet sprider sig också utanför buss.

2. Det kände som att jag och Peter var ett gammalt par när jag
förklarade för pappa att innan jag och Peter blev vegetarianer brukade
vi göra lax och vitvinssås.

3. Ätbara favoriter på senaste tiden: jordärtskokssoppa, vitt vin i mat,
mango och majskolv.
 
4. Simhallen 2 gånger, med pappa och med Matilda.
 
5. Bo på landet.
 
(som sagt mamma på Västbanken, jag mörkrädd, men jag hittade ett hus
en bit bort att bo i. Alexander var snäll och lät mig bo i Gransmåla)
 
6. Sova för lite. Men å andra sidan goa kvällar med Alexanders vänner.
 
7. Umgås med morfar.
 
8. Påskaftonsmiddag hos Amanda i Malghult.
 
9. Bra musik: Ace Wilder - Busy Doing Nothing och Rigmor Gustavsson.

10. Att vara ledig under påsken och sen lyckas få ihop något "prat"
under måndagskvällen till seminariumet dagen efter. Värt.
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: