Kapitel 3

Förord
På den tiden var jag inte säker om det skulle finnas några små att
berätta för. Men jag tänkte att det här ögonblicket ska jag bära
med mig utifall att.

Håkan Hellström - Valborg
 
Kapitel 3

Knack, knack, knack.
- Kom in! sa hon.
- Hej! sa vännen.

Han verkade oberörd av att hon satt där på skrivbordsstolen i pjamas, med
cellon, trots att han bara sett cellon framplockade någon enstaka gång tidigare.
Istället kollade han bokutbudet på nattduksbordet.

- Den där borde du läsa! sa hon och pekade på Liv Strömqvists
"Prins Charles känsla" med stråken.

Han slog sig ner i sängen och började läsa. Hon satte återigen igång
Håkan Hellström - Valborg på Spotify och började spela till.
Över musiken hördes fnitter, boken verkade gå hem.

Där var det, ögonblicket.

Prolog
Det var vår ute.
Och det kunde en till och med ha anat om en blundat.
Näsborrespråket.

 
 

Kommentarer
Erika

Jag sjöng på Valborg hela dan igår, efter att du nämnt den dan innan! Den är en sån som jag måste hindra mig från att citera för andra.. Så himla fin!!

Svar: haha, faktuom är att i vintras (glömde berätta det när vi sågs häromdagen) så efter en joggingtur med någon gammal Håkan-låt i lurarna så var jag tvungen att citera honom 3 gånger för olika personer och bara säga typ, han är genialisk. Jag kanske inte vågade berätta det pga. vad vi sa om att citera låttexter för andra hahah , men jag är sån...
Annika

2014-04-04, 14:44:24

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: