Galoppen

Ameh åhh, igår var det så väldans trevligt hos Erpan, har saknat henne
när hon har varit bortrest. Men sen kom illamåendet och magontet över mig.
Jag kunde inte följa med på veganskt fika hos Daniel och Emma.
På kvällen mådde jag inte alls bra och ringde tillslut sjukvårdsupplysningen.
Vad jag förstod så tillhör det någon slags sedvana att vid magont
rekommenderas att "åka in". Ringde ett taxibolag som kör miljöbilar och
"åkte in" till Akken i Lund runt 23.30. Väldigt odramatiskt och lugnt. Ingen fara
på taket. Kom hem ganska snart igen med cola och drickyoghurt under armen.
 

På morgonen efter gjorde jag som syrran på akken sagt, kontaktade
vårdcentralen. Pratade runt (fyrkant/triangel?) och det verkar vara något
virus som gått från feber till att ha satt sig på magen. Löpning är inte = virus.
Så tolkar jag syrrorna på akken och vårdcentralen.

Påfyllning av Pilen och Anton

Jag blir väl omhändertagen av vänner!! Jag kan gråta för minsta lilla gest.
Pilen som kommer förbi innan hon ska till skolan och frågar om jag vill låna
hennes netflixinlogg, hämtar hennes sockerdricka i kylen, erbjuder sig att
bjuda på soppa ikväll, erbjuder sig att handla, undrar om det är någon bok
jag vill låna osv. Sådant i kombination med sjukdom gör mig alldeles rörd
och då rinner tårarna när hon står framför mig. Då ser det ju såklart ännu
värre ut. Så farligt är det inte. Det är inte farligt alls.

Därför tänker jag blogga vidare nu (kan bli rätt många inlägg) utan att
kommentera så mycket mer om hälsotillståndet (kan komma någon enstaka
kommentar, eller indirekta anspelningar).



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: