You know what

You know what I feel kind'a sorry for you, cause my blog is just the same...
I can't do this "travel-exciting-every-day-pictures-go-go-go-look-what's-
happening-bla-bla-bla-thing". I just write as I always has, and that is a mix
of what I am doing, thinking, feeling. Today I'm gonna share some happy
thought, cause this has been a great day.

Okej, så idag hade jag först environmental science, which is very interesting!
Det serveras förklaringar på varför världen ser ut som den gör, det låter så
simpelt, men det är faktiskt väldigt coolt. Jag kan sakna högstadiets lektioner
i kemi och biologi. Jag hade aldrig velat läsa naturkunskap, men på högstadiet
var lite "lite lagom" ungefär som nu, på en lagom nivå. Inte för djupt.

Sen hade jag gender studies, den kursen är verkligen svååår. Till tröst, dagens
reading assignment (som jag inte förstod mycket av, fast läste flera timmar)
hade läraren sagt till alla "to use a dictionary" för att texten är så svår.

På eftermiddagen träffade jag Melanie och Jane, åh vad jag gillar dom.
Vi gick till Berryberry eller vad det hette och åt frozen yoghurt, gottish.

Sen "provsprang" löpargruppen banan inför loppet på lördag.

Kort träff med två klasskompisar från Abnormal Psych på bibblan, imorgon
har jag min första exam, oh.
Utanför mitt hus när jag kom hem var det ett gäng som gjorde smorch
(inte säker på att det stavas så), så äntligen fick jag pröva det. Grilla marchmellows
(men lite mer all in, för vi är i USA, right) så när den är grillad lägger man den + choklad
mellan två kekes (typ som digistivekex) = gott!

Väl hemma var jag rätt speedad på grund av det söta. Jag och Alli planerade
att köpa goa plancher till rummet, hon har redan bidragit, men vi vill pimpa rummet
mer!!!

De hade en "poster sale" utanför bokaffären här om dagen, men jag kunde verkligen
inte hitta någon jag gillade. (så nördigt men gulligt att köpa plancher, eller hur)
Hur som helst Alli visade Urban outfitters plancher och där var precis sånna
jag beskrev för henne 1 minut tidigare... t.ex.
 
Jag tror vi ska dra ner till downtown på söndag och kolla om dom har den
på Urban Outfitters där, hoppas!

Okej, så imorgon är det exams, sen på eftermiddagen ska jag göra något
jag längtat efter länge, skypa med mamma! och sen på kvällen ska jag
ut och äta med det här gänget


Men nu ska jag sluta blogga och plugga på abnormal psych så middagen
imorgon blir mer av ett firande än, ja .. bla bla.

Godnatt!


 



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: