Laugh

I don't have fever, but almost. Mitt huvud känns fullproppat med bomull,
lite huvudvärk, lite ont i kroppen, lite ynklig känsla.

Vet inte om det var för att jag var trött, men typ denna konversationen
fick mig att skratta för mig själv i eftermiddags.....applåd från Zach.



Idag hade jag min tredje exam. Dom andra två förra veckan klarade jag och jag är
rätt säker på att jag klarade denna med. Jag har varit lite "borta" idag på grund av
förkylningen, trevlig kväll dock:

Först möte om att få en "språkkunsult", ett slags program där man träffar en person
1 h/veckan och pratar, bra för att kunna reda ut ett och annat vad gäller engelskan,
jag har en del frågor... en har jag redan knäckt dock, för efter mötet cyklade jag förbi
Zach. Vi satt på hans "porch" kändes väldigt amerikanskt, lyssnade på musik,
han drack öl, jag drack te. Nog pratat om det, jag ställde iallafall en fråga som jag
funderat på:

Folk, typ i kassan på affären, i receptionen på gymmet, i matsalsentren säger:
"Hi, how're you doin'?"
Jag har väl anat att man inte förväntas svara särskilt noga, men ändå, det känns så
oartigt så jag har inte vågat chansa, jag svarar oftast och ställer frågan tillbaka.. men
nej, så ska man inte göra.

Då vet jag det.

 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: