Annika och världen

4 möjligheter och jag känner att jag valde fel.
- "My Tie" med clubcrosscountry
- Cinema withe Emily and her friend, Star Strek
- Birthday-"fika" for Selcen
- Stay home because of the rain and watch a movie.

Innan jag kommer till mitt val måste jag berätta om förmiddagen.

Det var jätteroligt att springa idag!!!

Idag var det "Home meet" med Clobcrosscountry, 6 km, 8 andra andra skolor kom.
Jag var rätt trött, somnade sent igår och samlingen var 6.45 i morse (jag gick dock
inte upp 6.25 när klockan ringde, utan 6.38 när jag vaknade igen, jag var nog inte där
6.45 men dom hade inte åkt iallafall). Men när loppet startade så kändes det ändå
bra och det var en go upplevelse!

Nu till kvällen. Det regnade ute och jag ville egentligen bara stanna hemma i mina
myskläder. Men jag tänkte att jag får inte göra det. Jag kanske missar något.
Så jag hängde på till "Pre gram" - förfesten innan "My Tie" - fest med killarna.
I en hög ligger ett antal slipsar och alla tjejer tar var sin, killen som äger slipsen
blir sedan "kvällens date" typ. Rolig ide, men jag missade den grejen, kommer till det.

Jag vet inte vad jag ska göra åt saken, men jag verkar bara inte skapad för att umgås
och mingla på fester. Jag gillar det inte. Jag vill sitta i ett vardagsrum med vänner,
lyssna på lugn musik, fika, prata, kanske spela ett spel, kolla på en film.

Finding myself standing in a kitchen, en plastmugg fylld med vatten i handen bland
18-24 åringar som pratar om sina kroppar, killar, alkohol, fyllor, någon höjer rösten och
talar om för alla att nu ska ni gå ihop två och två för att hitta på smeknamn och skriva
på klistermärken som ni sedan sätter i er urringning. Helst något sexigt och pinsamt.

Jag vet inte exakt när jag bestämde mig för att strunta i att hänga med på "My Tie",
men det kanske var någonstans där som jag kände att jag kan välja och jag vet vad
jag ska välja.

Jag hoppas inte jag blir missförstådd nu. Det var inte misär att vara där jag var.
Det var rätt spännande och tjejerna är roliga. Men jag bara kan inte känna mig
bekväm. Det bara går inte. Så då är jag snäll mot mig själv och säger:
"Du får gå hem" och så gör jag det.

På vägen hem tänkte jag att jag nog hade valt fel. Nästa tanke var rubriken
"Annika och världen", vad jag tänkte sen var inte att skriva allt som jag skrivit nu.
Men jag ville ge lite bakgrund.
Men nu blev ju hela bakgrunden ett inlägg, så jag stannar väl här nu.

Det kanske kan komma ett inlägg som heter "Annika och världen 2".
Nu ska jag reparera kvällens felval (som ändå resulterade i en helt okej förfest
och ett blogginlägg) med en film.

Bra låt: Katy Perry - Roar.

Godnatt!




Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: