Hey

Det blir inget "helt inlägg" om filmen jag såg tidigare idag, på något sätt svårt
att skriva om en film där de säger "vagina" minst 100 gånger. Blir laddat på
något sätt, eller känsligt, skämmigt. Det handlade mest om "The Vagina
Monologue" en teaterföreställning som nu finns i alla möjliga uppsättningar
över hela världen för att sätta stopp för våld mot kvinnor. Jag blev allra
mest berör av inslaget om kvinnlig könsstympning. Sådana inblickar
i andras människors vardag... rör runt i ens egna liv.

Ikväll läste jag lite psykologi om attityder. Det hade jag utan problem kunnat
skriva ett inlägg om, spännande! Men jag tänkte prioritera sömnen.

Jag måste plugga rätt mycket i veckan för i helgen ska jag ut och hika med
övernattning...det börjar dra ihop sig för papers och exams...

Natti!!

Kommentarer
SG

http://www.standard.co.uk/news/london/what-happened-when-antifgm-campaigner-asked-people-in-the-street-to-sign-a-petition-in-favour-of-mutilating-girls-8908877.html

Om det skrämmer dig så måste även kulturrelativism skrämma dig. Det skrämmer mig i alla fall.

2013-10-30, 14:49:34
SG

http://www.standard.co.uk/news/london/what-happened-when-antifgm-campaigner-asked-people-in-the-street-to-sign-a-petition-in-favour-of-mutilating-girls-8908877.html

Om du blir skrämd av detta måste även kulturrelativism skrämma dig. Det skrämmer mig i alla fall.

Svar: Intressant artikel
Annika

2013-10-30, 14:51:09

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: