Clarity, Klarhet

Helgen började väl egentligen efter fredagens lektion, sista slut 11.50.
Lämnade en halv skolvecka (på grund av Fall Break), två exams och ett
paper bakom mig. Spang en tur med ryggsäcken till mataffären, annars lugnt...

Lördagmorgon ringde klockan 6.45. Runt 7 åkte jag och Zack till Shanandoa
National Park. Peppet med radiomusiken: Zedd Foxes - Clarity, hon fick inte
sjunga ensam...


Kära skog, som fyller mig med energi... (jag menar det, vi vandrade drygt
två mil, ändå sprang jag 1 senare den dagen). Gröna, röda, gula löv!
Så körde jag bil för första gången i USA med (automatväxel first time too)

 
På lördagkvällen nyttjade jag min födelsedagspresent från i somras...
Det räckte till oss alla..Italiensk restaurang med Melanie, Jane, Mandy
och Justine. Häng i deras hus efteråt och jag prövade pumkin pie för
första gången, gott.
 


Söndag förmiddag, American breakfirst Downtown med Zach.



Sen åkte jag till Monticello, TJ's house, you knew, Amerikas tredje president.
Det syns inte på bilden, jag för vill så gärna bjuda på ett leende...men jag är
kluven när det gäller TJ. Kan verkligen en man hyllas i den utsträckning han
görs, som upphovsman till självständihetdeklarationen innehållande förklaringen
att "alla människor har skapats lika med okränkbara (oförytterliga) rättigheter.
Bland dessa rättigheter är rätten till liv, frihet och strävan efter lycka" samtidigt
som han äger hundratals slavar? Läskigt.


Nu har vi kommit till helgens sista "första gången jag"...


Utspritt på 4 dagar har jag lyckats springa 5 mil (till största delen
under helgen). Jag tar det som ett styrkebesked att mina knän
verkar ställa upp på detta, det är ju trots allt inte mer än drygt ett
halvår tills tanken är att jag och Johannes ska klara detta på 1dag,
Lejonbragden i Lund. Han verkar vara i sitt livs bästa form, så jag
kommer behöva slita mest!!

Nu måste jag gå och lägga mig, jag är aptrött, vaknade spontant
halv 7 i morse, det var då jag tog en löptur förresten, grymt,
det var stjärnhimmel och fullmåne ute på morgonen, aldrig varut
med för förut.. oj där kom visst en till "första gången.."

Aja nu ska jag sova, eller lägga mig, så jag inte somnar för sent,
vill hinna spela lite ruzzle!! Helst inte 1 timma som det kan bli ibland, gosh!

Toppenhelg, över och ut, köp dig en strut!


 


 
 


 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: