Smått och gott

Här är lite smått och gott från mitt liv på senaste tiden, 1-5:

1. "vaa?" halv skeptiskt, gav verkligen prof. Blom mig 7/7 på sista delen av mitt
senaste exam i miljövetenskap? Delen som inte bestod av multiple choice utan frågor
när jag faktiskt behövde använda pennan till annat än att kryssa för rätt ruta.
Åhå, jag tackar ja.

2. jag har just skrivt ett mail till min familj, på rim, om hur vi kan fira jul i år.
Jag sa för några dagar sedan till kaka att jag vill fira den som ett riktigt skilsmässobarn!
Så nu hoppas jag att mitt förslag går hem, halva dagen hos mamma, halva hos pappa.
Overkligt på ett sätt, och jag vet inte vad du tänker som läser, men jag ser fram emot
julen. Hoppas det kommer finnas mycket snööö. Hoppas sångjulturnén kvällen innan jul
blir en succé som tidigare år, hoppas tomten gör alla barnen glada osv...

3. intressant från Gender Studies idag. Om "Hostile and Benevolent Sexism", woman
as either "babe or bitch" or "Madonna-whore dichotomy". Många intressanta tankar
om arbete, kvinna, man, barn, betala notan på restaurangen, hålla upp dörren för en
människa (om så önskas kan punkt 3 utökas till ett eget inlägg i framtiden).

4. idag började skolveckan för mig, hade äntligen vaknat, mer på alerten på lektionerna.

5. jag ska träffa Laura på gymmet senare idag, så I better start working on my studies,
har skypat med pappa och ska snart skypa med Pilen och PB.

Över och ut,
lingon i en strut.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: