Cykeln och min vardag



 
Med den bakgrunden, två korta berättelser om cykeln och utvecklingen
av min vardag i USA.

1. Jag var på en cook out första veckan. Minglade runt och nämnde
för någon i vimlet att jag behöver en cykel. Vet hon möjligtvis var det
är bra att leta? Vi bytte mailadress. Det kom en länk. Vi blev vänner.
Melanie. Det slutade med att jag fick låna hennes cykel den här terminen.
Ikväll ska jag kolla på film med henne, mysigt.

2. Jag var på ett möte för alla utbytesstudenter första veckan. I en
lektionssal fick vi massor av information och efter en timma var det
det enda som återstod om någon hade "övriga frågor". En tjej räckte
upp handen och frågade var man kan köpa en cykel. När mötet var
slut såg jag till att prata med henne, hallå? Du gillar cyklar. Vi blev vänner.
Laura. Hon är en av dom jag umgåtts mest med här. Hikat, lagat mat,
kollat på film, tränat, bio m.m.

Tack cykeln.

ps. bra att du också är miljövänlig, billig i drift, ger friskluft och motion. ds.




Kommentarer
Kristina

cykel = frihet = kontakt = mkt

2013-11-25, 17:45:37

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: