Nära ögat

Idag var första gången jag var nära på att få ett nervsammanbrott på uppsats-
skrivandet. Det handlade inte om mitt kära uppsatsämne (jag är seriös) utan
om formaliteter och teknikaliteter. Som tur var så fanns  Karolina bredvid mig
nere i jurrens källare och räddade situationen.

Erika hade förvarnat om problem med sidnumreringen på lunchen. Efter 45 min
började jag sucka och efter ytterligare en stund snuddade fingertopparna vid håret,
fingrade efter något att dra i...
Jag bönade och bad, men word blev inte ett dugg snällare mot mig. Programmet
betedde sig helt ologiskt. Efter en timma blev lösningen dock att maila uppsatsen
till Karolinas dator intill för hennes wordprogram var lite mer sammarbetsvilligt.
Jag vet inte vad jag hade gjort om inte Karolina varit där, jag hade nog typ givit
upp och cyklat hem.

I övrigt så har det varit en lyckad uppsatsdag. Ett första (ej genomgånget) utkast till
analysen är klart och jag har dessutom lyckats gå från 3 sidor för mycket till att ligga
inom ramen för vad som är okej, 25 sidor. Tyvärr är ju inte alla delar fullständiga än så
det kommer öka igen, men jag trodde inte jag skulle lyckas få bort så mycket som jag
fick ikväll.

Okej, det känns som att det blev ett inlägg som till stora delar bara är roligt för
mig själv att läsa. Förlåt. Hoppas du haft en bra dag!

Godnatt och sånt!
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: