Luktsinnet

Mamma och jag åker snart till flygplatsen. Jag har dock en lite överraskning.
Med start från imorgon 16.00 så drar en serie av tidsinställda inlägg igång som
kan underhålla dig medan jag är bortrest. Så det är bara att fortsätta besöka
bloggen.
 


Nu något helt annat. Jag funderade igår på luktsinnet och konstiga saker
eller händelser kring det ämnet. Kom bara på två sen var promenaden slut.

1. Ibland tycker jag att röklukt luktar gott. (annars är det ju ofta så att jag bara
vill komma ifrån platser där människor röker men...) Jag har identifierat två orsaker.
Det första är att jag får flashbacks till mitt bekymmerslösa liv hemma hos grannen
Thed. Hans mamma rökte så förmodligen får jag positiva vibbar för att jag kommer
att tänka på det då. Vi spelade dataspel, gamboy color på altanen och åt pizza.
För det andra väcker det minnen om sommarkvällar i hamnen. Jag får helt enkelt
känslan av att det är sommar och att jag ska gå på någon konsert eller bara träffa
vänner på någon rolig festival eller liknande i hamnen.

2. Jag trodde i drygt ett år att skor luktade nybakat. Varje morgon när jag låste upp
dörren och gick in till skolagret så luktade det så otroligt gott. Sen, ja, ungefär ett år
senare insåg jag att den goda lukten kom från bageriet som låg vägg-i-vägg med
skoaffären.
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: