Inrutat

Det finns meningar jag återkommer till i vardagen. En av dom är: Jag tänker
att livet kanske inte är så inrutat som jag tror. Då brukar det närmsta vara att
jag är sugen på att sluta plugga, flytta till en faluröd stuga i Småland och bara
läsa böcker som jag valt själv, odla morötter och vara andra människor till hjälp.
Idag dök det upp lite andra mindre omvälvande tankar angående vad det kan
innebära att livet inte är så inrutat. Typ som att sova som Pippi Långstrump med
fötterna på kudden. Eller gå upp jättetidigt för att se på tv-serier med en kompis
istället för att göra det på kvällen.

Så sjukt mycket saker jag gör "bara för att", eller utan att fundera på varför, eller
hur jag själv vill göra egentligen. Konformt.

Nu till något annat.
Idag missade jag en föreläsning, jag tror det är första gången jag missat en!  Jag är
väldigt sällan sjuk. Det var inte grejen idag heller. Jag hade bara slarvat med att kolla
kalendern ordentligt. Vi började inte kl. 10 utan kl. 8, så när jag kom mötte jag
klasskompisarna påväg ut. Dråpligt eftersom jag bara varit hemma och pluggat, jag var
ju uppe redan kvart över sex och sprang med Anton.
Nu har jag varit på dagens andra föreläsning, tänkte ta lite mellanmål, läsa lite böcker
(som jag inte själv valt att läsa, eller indirekt har jag det för jag sökte ju juristprogrammet),
tur att pendeln idag faller över på "Roligt med rättshistoria" (under vissa dagar kan 
pendeln röra sig flera gånger, på andra sidan finns: "Tråkigt med rättshistoria).
Sen ikväll ska jag och PB laga mat, en skön hemmakväll!!

Över och ut!


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: