Vänta före

Förväntningar. Det har blivit som en tradition. Inte planerat. Ibland i ett worddokument
ibland med papper och penna. Jag brukar någon vecka innan sommaren kommer
skriva ner saker jag vill göra, kanske lite idéer om projekt eller mindre saker som jag
vill få gjort. Även om sommaren redan börjat tänkte jag dela med mig lite av årets.

Jag vill...
- bada
- läsa böcker vid havet
- umgås med vänner
- umgås med morfar
- äta vegetariskt
- spela badminton
- springa
- pussla
- pröva nya saker
- vandra på Ostkustleden
- springa på Ostkustleden
- hälsa på Stina, Pilen, PB och Johanna i Göteborg
- hälsa på Kaka i Stockholm
- åka till Runnö

Jag behöver...
- ordna upp en del saker inför USA-äventyret
- ta tag i back up-hårddisken till datorn

Såhär ser sommaren ut enligt min kalender...
- Hem till Småland (check)
- Fira bror 30 år (check)
- Kajaka och tälta med Stina (check)
- Träffa Matilda (check)
- Springa etapp 1 på Ostkustleden (check)
- Utflykt imorgon med mamma, kaka och hennes vän Vero, kanske Öland
- Åka till Skåne över helgen (den kommande) och få stipendium
- Åka till Småland, Kalmar, träffa morfar, pilen och lyssna på Alexanders körkonsert
- Vara ledig 1 vecka, tid för "Jag vill..."
- Åka till Skåne. Jobba 3,5 vecka, umgås med vänner
- Gå på Emma och Daniels bröllop
- Åka till Båstad Open med Bergas tennisklubb och Alexander, charmigt
- Hem till Småland
- Vandra på Ostkustleden med Emma, Johannes och Kristina
- Åka till Stockholm, träffa kaka, visumintervju
- Åka till Göteborg, träffa Stina, Amanda, Malin, Lelle. Sen Johanna, Pilen och PB
- Hem till Småland
- Åka på kusinträff
- Ladda för USA, packa

Utöver det som står i kalendern hoppas jag att jag ska hinna med en del av förväntningarna.
Just nu myser jag i Möckissoffan, den externa hårddisken håller på att fyllas, men jag vet
inte än om det kommer gå hela vägen. Kaka lägger in en vedklamp till, det har regnat idag
och jag har tränat mental styrka, på en lagom nivå.
- Gympaskor, löptights, regnjacka.
- En resväska, ryggsäck och påse.
Först 3 km till bussen i stan. Sedan 4 km i regn från Möckhults vägskäl. Kaka var hemma,
vi lagade god soppa. Snart kommer hennes vänner hit och vi ska mysa inomhus, kanske
spela lite spel.

Låångt inlägg det blev. Jag som kunde skriva massa mer saker. Får nog vänta.

 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: