upprymd

Ordet som dök upp i huvudet för att beteckna mitt känslotillstånd från
gårdagen, natten och fram till cirka 10.30 i morse.

Jag återkommer och utvecklar. Först te och opponeringsförberedelser. Kl. 11.34.

Okej, opponeringen tar verkligen längre tid än jag tänkt mig. Jag har visserligen
hunnit med en del annat idag med. Promenad x 2, en skön joggingtur med Pilen.
Kan inte få nog med frisk luft, så jag ska ta lite till nu innan jag ska kolla på Suits
med PB.

Det var mycket igår som gjorde mig uppspelt och det höll i sig ända in på förmiddagen idag.
- Kärlek. Först och främst!!! Tanken på att Emma och Daniel tycker om varandre och
ska gifta sig gör mig så glad.
Jag hoppas att jag också får uppleva det någongång.
- Möhippan. Den var rolig!!
- Vackert väder. Sol, i alla fall igår på förmiddagen. Men även när det var molningt var det 
varmt,  sandalerna var på,  första gången för säsongen.
- Bra datum. 1 juni, hur somrigt låter inte det?
- Pakten slut. Min och Antons hälsopakt tog slut. Det betyder att jag inte längre "måste"
(jag lär göra det ändå) träna varje dag och jag får äta sötsaker utan att betala 100 kr till läkare
utan gränser. Det känns fritt! Fast jag hoppas att jag kommer fortsätta skänka pengar ändå.
- Bad. Det var härligt att bada på Aq-va-kul.
- Sötsaker. Alla goda sötsaker och god mat som möhippegänget hade fixat fyllde mig med
energi.

Den här morgonen var jag som sagt väldans pepp. På med lurar i öronen, ut, ut, ut!
Fast när jag fått i mig frukosten, delad med Pilen och PB med fler, blev jag lite trött,
då hade jag väl igen att jag pratade i telefon med Alexander ett par timmar efter att
möhippan var slut. Hur som helst då är det bra att ha PB nära som kan ta en på orden.
- Nä, nu orkar jag inte resa mig.
Så plötsligt är det någon som lyfter upp en ur stolen. Sen var det inte mycket annat att
göra, koka tevatten och gå ner till sällskapsrummet och dona med opponeringen.

Hipp, happ, hopp-as din söndag varit bra.

Nu är det mindre än en vecka innan jag sätter mig på ett tåg och åker till mitt sommarlov.

 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: