tre i en

1.
Morgonrock använder jag bara hos mamma, för jag har ingen egen.
Med tandborsten i munnen funderade jag över nattens dröm.
Jag drömde om något som hänt, fast när det hände var det som en dröm.
Sen tänkte jag ”tredje gången gillt”. Jag vill ge det en chans.
Det är märkligt hur lätt jag tänker det ena och gör det andra.
Det pirrar inte, men jag vill att det ska göra det.

2.
För en gångs skull fungerar eluttaget på tåget. Jag kollar på serien Suits.
Den är genialisk. Nyss satt jag på Kalmars mysigaste café med Kaka och Vero.
Blandningen av vårt festivalprat och de starka känslorna iSuits väckte minnen.
Så flyktigt det var. Någon petar på mig, jag vänder mig om, och så är det ingen
där. Borta.

3.
Något av det bästa jag vet är små vardagsupplevelser som gör mig glad.
Som till exempel när jag har ett missat samtal från PB och ringer upp när
jag kommer bort från landet och återigen får täckning på telefonen.
Allt han ville var att fråga om han kan bjuda på middag ikväll när jag kommer till Lund.
Så fin och fint. Hur som helst, jag kommer nog lite för sent även om han pratade
om kontinentalmiddag. Men vi kanske hinner med en film i alla fall och bara hans
tankar och idéer gör mig så glad.

 

 


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: