Hjälpars hjälp

Jag tror denna midsommar blir svårslagen för en lång tid framåt.
Jag kuppade ut Pilen och Magnus mot varandra. De ville till Möckan.
Själv tyckte jag att Öland lät så bra att jag styrde om planerna för oss.

Det blev alltså jag, mange och familjen Hagsgård 3 generationer.

Det ösregnade i Kalmar. Men när jag och Magnus kommit över bron
och mötte pilen, hennes föräldrar och morföräldrar vid midsommarfirandet
på Slottsruinen så lyste solen och det var apvarmt.
Det var ett fint möte med Hagsgårdarna. Pilen hade varnat för att hennes
familj är väldigt intensiv, men jag kan säga att en anteckning i mitt block
dagen efter var "Jag måste gifta mig med en intensiv man". I familjen
Hagsgård skulle jag säga att det är kvinnorna som är mest intensiva,
hur som helst, en härlig familj det där. Pilens morfar frågade ganska
snabbt om jag och Magnus var ett par. Detta trots att Pilen fyra gånger
inför helgen svarat nej på denna fråga. Bland midsommarfirarna var
också OS-medaljören Jonny Nilsson (wikipedia). Han trodde dock att
det var Pilen som Magnus var tillsammans med. Fel, fel, vi är singlar
allihopa.

På kvällen åkte jag, mange och Pilen ut till Äleklinta. Så sjukt vackert.
Naturen alltså!! Där badade vi och åt picnic innan vi åkte hem och åt
Tiramisu tillsammans med Hagsgårds som jag och Pilen gjort. Sen
körde vi (trion) deep talk, flamsigt prat, dagsboksklubb och så ringde
vi PB som var på Saltis.

Jag somnade gott efter en fantastiskt fin dag.

Förresten, den här låten sjöng Magnus för oss, den fick vi lite på hjärnan
sen.. jag trodde den skulle vara mer glad men aja, bra text!

"När jag sover, sover jag. När jag vaknar, vaknar jag.
När jag tänker, tänker jag. När jag äter, äter jag.
När jag jobbar, jobbar jag. När jag drömmer, drömmer jag.
När jag talar, talar jag. När jag lyssnar, lyssnar jag.”
Börge Ring - Så enkelt är det.

 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: