Förresten

Det här ska jag bara säga, sen lovar jag, ska börja packa!
Kalle Moraeus - Sol-o-fiol. Favoritlåten!!

09.30, 21 juni 2013. Midsommaraftonsförmiddag i Smålands skogar.
Hon står i köket med de gröna köksluckorna och sveper med strykjärnet över
den rosa klänningen. Sprutar lite vatten på den och stryker vidare. Så ler hon,
lever med sina tankar och säger sedan rakt ut i luften utan att veta var hennes
mamma befinner sig
- Jag vet inte när jag var såhär pepp på midsommar senast.
Ett svar kommer från ett rum någon annanstans i huset:
- Vad sa du?
- Nä, det var bara sånt här Annikaprat när jag säger rakt
ut vad jag tänker och känner

- Jo, men prata på du...
- Jag sa det att jag vet inte när jag senast var såhär pepp på
midsommarafton, jag kan
tänka på dagen och bara börja le.

 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: