Bonus

Sommaren har tagit mig med storm. Jag har snart haft mina två veckors ledighet
innan jag ska börja jobba i Lund. Det känns som att jag hunnit med så mycket.

Helgen som just varit.
Jag, Kaka och mamma åkte till Kalmar och hämtade Vero. Ett snabbt dopp i det blå
och sedan fika på Kullzenska. Sedan åkte jag till Lund. Kollade på film med PB.
Suprise att både han och Anna Hu var i Lund alltså! På lördagen gick jag först en
sväng på favvoloppisen på Esplanaden, sedan stipendieutdelning i Allhelgonakyrkan.

 
Det var på cermonin för de färdigutbildade juriststudenterna, roligt att vara där.
Sen promenad med Erika, badminton med PB, Erika och Kimmis. På kvällen
lagade jag och PB lasagne och Erika kom med. Sen åt vi glass och kollade på
film, bättre än den kvällen innan, "Du gör mig galen". Söndagmorgon vaknade
jag tidigt, hann med en långpromenad innan jag åkte tåg till Kalmar. Morfar mötte
mig, vi åt lunch tillsammans och gick till mormors minneslund, det var väldigt
vackert där, havsutsikt och koltrastsång. Sedan tajmade jag in Pilen och hennes
mamma som var påväg till Öland. Så gutt! Vi åt glass på BJ-caféet.  Sedan fördrev
jag lite tid med att läsa "Eating animals". Jag känner att jag redan vill rekommendera
den fast jag inte läst ut den själv, fast säkert ännu goare att läsa den på svenska,
"Äta djur" ;). Sen gick jag på konsert, Alexanders kör, de sjöng i domkyrkan med
artisten (okänd för mig Göran Fristorp) Det var skön musik. Han hade gärna fått
sjunga ännu mer falsett.

Där har du min senaste helg. Så känns det som att min senaste tid varit, mycket trevligt
som händer hela tiden. Men inte så hetsigt att jag inte hinner stanna upp och fundera på
saker och ting. Det är ju dags för fortsättnignen på vad som började förra sommaren, mer
tänka och fråga, prata med andra och sig själv. Bra grej!

 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: